مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 07:302023-06-19اقتصادي

کشت گل محمدی در 362 هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری


مجری طرح گیاهان دارویی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 362 هکتار از زمین های کشاورزی استان به زیر کشت گل محمدی رفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، یزدان احمدی زاده گفت:، گفت: 362 هکتار از زمین های کشاورزی استان به زیر کشت گل محمدی رفته است.

مجری طرح گیاهان دارویی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برداشت گل محمدی از اواخر اردیبهشت ماه در استان آغاز می شود و تا اواسط خردادماه ادامه دارد، افزود: در استان به طور متوسط در هر هکتار سه تن گل محمدی برداشت می شود و شهرستان شهرکرد بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی را به خود اختصاص داده است.

احمدی ‎زاده اضافه کرد: هر ساله جهاد کشاورزی با خرید نهال گل محمدی به زمین هایی که مستعد تولید گل محمدی هستند یارانه خرید نهال پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه فرآوری گل محمدی در استان به صورت صنعتی وجود ندارد و به صورت سنتی فرآوری و اسانس گیری صورت می گیرد، گفت: بزرگترین مشکل تولید گل محمدی در استان، مقوله فرآوری آن است که به همین منظور جهاد کشاورزی برای فرآوری محصولات کشاورزی برنامه های مطلوبی در نظر گرفته است.

مجری طرح گیاهان دارویی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره کل آمادگی دارد با اعطای تسهیلات به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گل محمدی در 362 هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری

کشت گل محمدی در 362 هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری