مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 16:402023-06-13اجتماعي

آموزش علم در دانشگاه ها و مدارس مبتنی بر محیط زیست باشد


آموزش علم در دانشگاه ها و مدارس می بایست مبتنی بر محیط زیست باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در همایش ملی محیط زیست و حق آموزش ، حق آموزش در حوزه محیط زیست را کلیدواژه ای دانست که نیاز به تبیین دارد و گفت: هدف از آموزش، شکل دهی رفتار مخاطب است و هیچ کدام از ما بی نیاز از آموزش نیستیم.

وی ادامه داد:که آموزش متأثر از طبیعت است و پیشینیان ما قبل از اینکه زبان مکالمه با هم داشته باشند، زبان مفاهمه شان استفاده از اشکال حیوانات، گیاهان و عوارض طبیعی بوده است و این را در سنگ نوشته ها و سایر اشیاء باقی مانده می توانیم مشاهده کنیم.

سلاجقه افزود: همواره در طول تاریخ، انسان ها برای آموزش از طبیعت و محیط زیست خود الهام گرفته اند، به عنوان مثال، شجره نامه دانش کارتو گرافی و نقشه برداری برگرفته از علائم و نشانه هایی است که انسان ها برای توصیف عوارض زمین ثبت کرده اند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در آموزه های دینی ما، بحث آموزش به شدت مورد تأکید قرار گرفته است و نقش معلمی پیامبر مکرم اسلام (ص) از لحظه ای آغاز می شود که ایشان به مقام رسالت مبعوث می شوند.

نقش اصلی رسالت نیز هدایت است و هدایت وقتی انجام می شود که مردم آموزش داده شوند و بعثت ایشان نیز با کلمه اِقراء  یعنی بخوان شروع می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش علم در دانشگاه ها و مدارس مبتنی بر محیط زیست باشد

آموزش علم در دانشگاه ها و مدارس مبتنی بر محیط زیست باشد