مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 21:002023-06-21اقتصادي

جزییات طرح های جلوگیری از هدررفت آب کشاورزی در سمنان


مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح های جلوگیری از هدررفت آب در بخش کشاورزی این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، حسین شاهینی، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور مصرف بهینه و جلوگیری از هدررفت آب در بخش کشاورزی، افزایش راندمان آبیاری، بهینه کردن توزیع آب در سطح مزرعه، پایداری منابع تولید آب و خاک، بالا رفتن کیفیت تولید محصول و عملکرد در واحد سطح و کاهش اثرات خشک سالی در شهرستان های تابعه، طرح ها، اقدامات و فعالیت های متنوعی پیگیری و اجرا شده است.

وی گفت: طرح های احداث کانال های بتنی و انتقال آب با لوله، طرح توسعه سیستم های نوین آبیاری و طرح احیا و مرمت قنوات ازجمله اقدامات انجام شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره طرح های احداث کانال های بتنی و انتقال آب با لوله گفت: با توجه به اینکه تأمین بیش از 80 درصد منابع آبی کشاورزی استان سمنان از منابع آب زیرزمینی است، اهمیت حراست و استفاده بهینه از این منابع و ضرورت اجرای پروژه های انتقال آب را بیش از پیش نمایان می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات طرح های جلوگیری از هدررفت آب کشاورزی در سمنان

جزییات طرح های جلوگیری از هدررفت آب کشاورزی در سمنان