مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 09:202023-06-14دانش

طراحی و ساخت زیست حسگرِ تشخیص سرطان پروستات توسط محققان دانشگاه تهران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران، طراحی و ساخت زیست حسگرِ نوریِ میکروفلوییدی تشخیص سرطان پروستات در نتیجه یافته های رساله دکتر مونا سروش، - محققان مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، موفق به طراحی و ساخت زیست حسگری جدید برای تشخیص سرطان پروستات شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران، طراحی و ساخت زیست حسگرِ نوریِ میکروفلوییدی تشخیص سرطان پروستات در نتیجه یافته های رساله دکتر مونا سروش، دانشجوی سابق رشته بیوفیزیک مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران با راهنمایی  هدایت اله قورچیان استاد گروه بیوفیزیک دانشگاه تهران محقق شده است.

 قورچیان درباره اهمیت این تحقیقات اظهار کرد: سرطان پروستات از شایع ترین سرطان ها در جهان محسوب می شود و تشخیص به موقع آن از اهمیت بالایی دارد.

این استاد گروه بیوفیزیک دانشگاه تهران درباره زیست حسگر جدید طراحی شده برای تشخیص سرطان پروستات، گفت: این زیست حسگر ابزاری برای شناسایی غلظت یک مولکولِ زیستی در سرم بیمارانِ مبتلا به سرطان پروستات است.

وی افزود: در زیست حسگر ساخته شده توسط محققان مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، از فناوری های نانو به ویژه نانوذرات طلا استفاده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی و ساخت زیست حسگرِ تشخیص سرطان پروستات توسط محققان دانشگاه تهران

طراحی و ساخت زیست حسگرِ تشخیص سرطان پروستات توسط محققان دانشگاه تهران