مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 19:102023-06-19اقتصادي

افزایش اخراج کارمندان در شرکت های اروپایی به دنبال چشم انداز بدبینانه اقتصادی


اخراج کارمندان در شرکت های اروپایی با توجه به چشم انداز بدبینانه اقتصادی که حداقل 140 هزار نفر را در بخش هایی نظیر ارتباطات، فناوری اطلاعات و خودرو تحت تاثیر قرار داده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از آناتولی، تورم شایع که در سال های اخیر به بالاترین سطح رسیده و با پی آمدهای جنگ روسیه و اوکراین بر چشم انداز اقتصادی همراه شده است، بر انتخاب شرکت ها برای کاهش نیروی کار خود در اروپا تأثیر می گذارد.

به نوشته این گزارش، روند کاهش نیروی کار از ابتدای سال جاری شتاب بیشتری گرفته و حداقل 140 هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است؛ بخش هایی نظیر ارتباطات، فناوری اطلاعات، خودرو و خرده فروشی به صورت ویژه تحت تاثیر این اخراج ها  قرار گرفته است.

باوجود افزایش نرخ بهره بانک های مرکزی، تداوم تورم بالا و غیرمتعارف در بحبوحه بدتر شدن چشم انداز اقتصاد کلان، شرکت های بیشتری را مجبور می کند تا برای کاهش هزینه ها اخراج کارکنان را سرعت ببخشند.

درحالی که بانک مرکزی اروپا از طریق افزایش نرخ بهره با سرعت سیاست های انقباضی را اعمال می کند و از جولای 2022 تاکنون در مجموع نرخ بهره را 4 درصد افزایش داده است، اما نرخ تورم در منطقه یورو در ماه گذشته به 6.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش اخراج کارمندان در شرکت های اروپایی به دنبال چشم انداز بدبینانه اقتصادی

افزایش اخراج کارمندان در شرکت های اروپایی به دنبال چشم انداز بدبینانه اقتصادی