مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-20اجتماعي

کشف پادگان سه هزارساله پشت یک سد


در ادامه کاوش های نجات بخشی سد چپرآباد که به زودی آبگیری خواهد شد، باستان شناسان یک محوطه تاریخی را شناسایی کردند که قدمت آن به هزاره اول پیش از میلاد (حدود سه هزار سال قبل) می رسد.

- در ادامه کاوش های نجات بخشی سد چپرآباد که به زودی آبگیری خواهد شد، باستان شناسان یک محوطه تاریخی را شناسایی کردند که قدمت آن به هزاره اول پیش از میلاد (حدود سه هزار سال قبل) می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یوسف فلاحیان ـ سرپرست هیأت باستان شناسی محوطه کانی وشتران در محدوده سد چپرآباد در استان آذربایجان غربی، گفت: محوطه ای که در برنامه بررسی و شناسایی اولیه به شماره 04 شناسایی شد، جزو محوطه های در معرض خطر آبگیری سد چپرآباد اشنویه است، که بعدها مشخص شد اسم آن در نزد اهالی منطقه کانی وشتران است.

عضو رسمی پژوهشکده باستان شناسی افزود: این محوطه به ابعاد 50 در 100 متر با گسترش شمال شرقی و جنوب غربی روی یک برجستگی طبیعت ساخته در دشت سپیندار، جزو اراضی روستای صوفیان از توابع بخش نالوس شهرستان اشنویه محسوب می شود.

او ادامه داد: روی این بستر و بلندای طبیعی، نهشته ای انسان ساخته به ارتفاع یک تا دو متر شکل گرفته است که بنا به پیشنهاد بررسی گر مذکور، به عنوان یک محوطه در خطر عصرآهن، کاوش نجات بخشی آن در دستور کار پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف پادگان سه هزارساله پشت یک سد

کشف پادگان سه هزارساله پشت یک سد