مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 14:312023-06-11اقتصادي

رونق کشاورزی دانش بنیان در دور افتاده ترین منطقه ساری


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، سازمان جهاد کشاورزی مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی که از 21 تا 27 خردادماه نامگذاری شده، تور رسانه ای یک روزه ای را از طرح های بخش کشاورزی منطقه چهاردانگه ساری ترتیب داده است.

ابتدا بازدید از باغ گیلاس در روستای تلمادره ساری،  باغ گل محمدی مجار در روستای کوات و باغ کشت گیاهان دارویی، طرح مرمت و بهسازی و لایروبی آب بندان در روستای ولاغوز انجام شد.

به گفته مسؤولان آب وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی مازندران، طرح مرمت و بهسازی و لایروبی آب بندان در روستای ولاغوز با اعتبار جهادکشاورزی مازندران مورد مرمت، بهسازی و لایروبی قرار گرفت که 40 هکتار شالیزار از این آببندان آبیاری می شود.

شرکت 19 گیاه در روستای کوات اقدام به کشت گیاهان دارویی از قبیل آویشن، اسطوخودّوس، گل گاوزبان و خارشتر کرده است.

در حاشیه این بازدید، احسان عباسپور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته 3  میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات برای توسعه باغ های استان پرداخت شد، گفت: توسعه باغ در اراضی شیب دار مازندران اولویت برنامه های جهادکشاورزی استان است و تاکنون از 400 هزار هکتار اراضی شیب دارِ شناسایی شده استان، 33 هزار هکتار تبدیل به باغ های بارور شده است وی ادامه داد: در حال حاضر از 158 هزار هکتار باغ های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق کشاورزی دانش بنیان در دور افتاده ترین منطقه ساری

رونق کشاورزی دانش بنیان در دور افتاده ترین منطقه ساری