مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 06:002023-06-12سياسي

«جوبجی» روزهای سخت و دشواری را سپری می کند


یک باستان شناس پیشکسوت با هشدار درباره خطر نابودی محوطه باستانی جوبجی در رامهرمز گفت: این محوطه باستانی روزهای سخت و دشواری را سپری می کند و با تهدیدهای ریز و درشتی دست به گریبان بوده و اگر مسؤولان شهری و استانی هر چه زودتر اقدام مناسبی انجام ندهند از چهره تاریخ حذف خواهد شد.

- ایسنا/خوزستان یک باستان شناس پیشکسوت با هشدار درباره خطر نابودی محوطه باستانی جوبجی در رامهرمز گفت: این محوطه باستانی روزهای سخت و دشواری را سپری می کند و با تهدیدهای ریز و درشتی دست به گریبان بوده و اگر مسؤولان شهری و استانی هر چه زودتر اقدام مناسبی انجام ندهند از چهره تاریخ حذف خواهد شد.

دکتر آرمان شیشه گر در گفت وگو با ایسنا متذکر شد: اگر به صورت اضطراری به این محوطه رسیدگی نشود و روند تخریب ادامه داشته باشد در زمان بسیار کوتاهی از این محوطه آثاری باقی نخواهد ماند.

او به بیان وضعیت این محوطه پرداخت و گفت: از دیرباز تاکنون مداخلات انسانی، فعالیت های عمرانی، کار معدن کاران و جاده سازان، حفاری های متعدد غیرمجاز و همچنین کشاورزانی که از کشت و زرع روی عرصه این محوطه باستانی دست بردار نیستند این محوطه را تهدید می کند و در صورت تداوم دیری نخواهد پایید و این محوطه برای همیشه از بین خواهد رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جوبجی» روزهای سخت و دشواری را سپری می کند

«جوبجی» روزهای سخت و دشواری را سپری می کند