مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 04:352023-06-04فرهنگي

چه آثار و بازیگرانی به زندگی امام خمینی (ره) پرداخته اند؟


ساخت آثار هنری می تواند به ماندگاری و روایت درست تاریخ از شخصیت های تاریخی کمک کند، اما سینما و تلویزیون ما تعداد آثار کمی را به مهم ترین شخصیت تاریخ معاصرش اختصاص داده است.

- خبرگزاری فارس- گروه هنر و رسانه: شخصیت های سیاسی و تاریخی پتانسیل های بالایی برای ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی دارند، آثاری که معمولا در قالب فیلم های پرتره قرار گرفته و فراز و نشیب های زندگی شخصیت های مهم را روایت می کند.

امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی است و زندگی پرفراز و فرود ایشان قابلیت های بسیار زیادی برای به تصویرکشیدن دارد و با وجود آثاری در سینما و تلویزیون، اما هنوز آنطور که باید و شاید، دیده نشده است.

ساخت این آثار فارغ از کم و کیف های هنری به دلیل علاقه عمومی به شخصیت امام خمینی(ره) می تواند مورد اقبال عمومی قرار گیرد و از طرفی هم کیفیت هنری این قبیل تولیدات نام سازندگانش را در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار می سازد.

* از فرزند صبح تا  یازده دقیقه و سی ثانیه در میان آثاری که درباره امام خمینی (ره) ساخته شده اند فیلم فرزند صبح به شکل مستقیم به موضوع زندگی ایشان پرداخته است که این فیلم نیز با گذشت حدود بیش از یک دهه از زمان ساخت آن تاکنون، به نمایش عمومی درنیامده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه آثار و بازیگرانی به زندگی امام خمینی (ره) پرداخته اند؟

چه آثار و بازیگرانی به زندگی امام خمینی (ره) پرداخته اند؟