مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 12:002023-06-20اجتماعي

شدت گرفتن بادهای 120 روزه و تداوم افزایش محسوس دما


رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از شدت گرفتن بادهای 120 روزه و تداوم افزایش محسوس دما در شمال، - مرکز و جنوب استان خبر داد.

علی ملاشاهی در گفتگو با، ضمن اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی شماره هشت در سیستان وبلوچستان، افزود: از آخر وقت پنجشنبه تا دوشنبه یعنی از اول تا 5 تیرماه، برای مناطق شمالی استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، توفان شدید گردوخاک و افزایش غبار برای مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش بینی می شود که باعث کاهش دید و کیفیت هوا و احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و همچنین سقوط درختان و تیرهای برق می شود.

وی ادامه داد: احتمال خسارت به محصولات جالیزی و گلخانه ها وجود دارد و اختلال در ترددهای جاده ای و هوای و کاهش نسبی دما از جمعه در شمال استان و به تدریج در مناطق مرکزی پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: از سه شنبه تا جمعه 30 خرداد تا 2 تیر ماه، در مناطق شمالی و مرکزی و جنوبی استان افزایش محسوس دما رخ خواهد داد و احتمال رخداد دماهای حدود بیشینه مطلق بلند مدت وجود دارد.

وی گفت: براساس نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، زابل، زهک، هامون، نیمروز، زاهدان، تفتان، شمال ایرانشهر و میرجاوه مناطقه تحت تأثیر این سامانه خواهد بود و احتمال گرمازدگی، افزایش مصرف آب و برق، خسارت به محصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شدت گرفتن بادهای 120 روزه و تداوم افزایش محسوس دما

شدت گرفتن بادهای 120 روزه و تداوم افزایش محسوس دما