مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 09:152023-06-05بين الملل

رویارویی ناو جنگی چین با ناوشکن آمریکایی در تنگه تایوان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، مقام های ارتش آمریکا مدعی شده اند که یک کشتی جنگی چینی در تنگه تایوان «به شکلی ناامن» به یک ناوشکن آمریکایی نزدیک شده و در فاصله 137 متری آن قرار گرفته است.

- منابع خبری گزارش داده اند ناو جنگی چین در تنگه تایوان به ناوشکن آمریکایی نزدیک شده و در فاصله 137 متری آن قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، مقام های ارتش آمریکا مدعی شده اند که یک کشتی جنگی چینی در تنگه تایوان به شکلی ناامن به یک ناوشکن آمریکایی نزدیک شده و در فاصله 137 متری آن قرار گرفته است.

در همین حال، چین گفته آمریکا عامدانه در حال تحریک به تنش و دامن زدن به آن در این منطقه است.

این اتفاق روز یکشنبه، یک روز بعد از آن رخ داد که رزمناو های آمریکا و کانادا در اقدامی تحریک کننده از تنگه تایوان عبور کردند.

نیروی دریایی آمریکا و کانادا شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازدادند که کشتی های جنگی این دو کشور روز شنبه در یک ماموریت مشترک از آبراه حساسی که تایوان را از چین جدا می کند، عبور کردند.

تایوان بخشی از چین محسوب می شود که ادعا های جدایی طلبانه دارد؛ کشور های جهان و سازمان ملل این ادعا را به رسمیت نمی شناسند.

مقام های آمریکایی گفته اند که قرار گرفتن کشتی های چین در فاصله 150 یاردی ناوشکن آمریکایی قوانین تردد دریایی در آب های آزاد را نقض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویارویی ناو جنگی چین با ناوشکن آمریکایی در تنگه تایوان

رویارویی ناو جنگی چین با ناوشکن آمریکایی در تنگه تایوان