مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 07:052023-06-11اقتصادي

فعالیت 10 هزار نفر در حوزه صنایع دستی آذربایجان غربی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در سطح استان 80 رشته صنایع دستی فعال بوده و 10 هزار نفر در این رشته ها فعالیت دارند.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در سطح استان 80 رشته صنایع دستی فعال بوده و 10 هزار نفر در این رشته ها فعالیت دارند.

مرتضی صفری در گفت و گو با ایسنا افزود: بیشترین فعالیت هنرمندان صنایع دستی استان در حوزه هنرهای چوبی است.

وی با اشاره به میزان صادرات صنایع دستی استان اظهار کرد: در سال گذشته طبق اعلام گمرگ ارزش دلاری صادرات صنایع دستی استان 14 میلیون و 290 هزار دلار بوده که از این حیث رتبه پنجم کشوری را دارد و البته بیشترین میزان صادرات صنایع دستی آذربایجان غربی نیز مربوط به هنرهای چوبی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی افزود: با هدف حمایت اصولی و علمی از هنرمندان صنایع دستی استان اجرای طرح خوشه های صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته که برای این منظور چهار رشته صنایع چوبی، گلیم بافی، چرم دوزی و نساجی سنتی انتخاب شده است.

وی ادامه داد: برای این منظور هنرمندان فعال در این چهار رشته شناسایی و دوره های آموزشی برای علاقه مندان این رشته ها برگزار شده و در ادامه حمایت هایی از جمله پرداخت تسهیلات، کمک به بازاریا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 10 هزار نفر در حوزه صنایع دستی آذربایجان غربی

فعالیت 10 هزار نفر در حوزه صنایع دستی آذربایجان غربی