مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 08:402023-06-18اجتماعي

آمبولانس هایی که برای کودکان یتیم است


زیر پوست شهر تبریز، خانه ای است امن و گرم برای کودکانی که صدایشان را کسی نمی شنید ولی در این میان بابایی پیدا می شود و همه شان را در پناه خود می گیرد.

- خبرگزاری فارس_تبریز؛ کتایون حمیدی: یک جایی خواندم، نهنگ ها وقتی می خواهند همو پیدا کنند، صدا می زنند همدیگر را، هم فرکانس هایش هم صداش را می شنوند و می روند و پیداش می کنند؛ حالا شاید این هم فرکانسِ جفتشه یا بچه اش! خلاصه فرقی نمی کنه.

اما یک نهنگ هایی هستند که بهشون می گویند نهنگِ پنجاه و دو هرتز؛ صدای شان مثل صدای بقیه نهنگا نیست، فرکانس اش برای بقیه نهنگ ها آشنا نیست و به همین خاطر، هر چقدر هم که فریاد بزنند، کسی آنها را نه می شنوه و نه می بینه! این نهنگ ها اسم شان می شود، تنهاترین نهنگ های اقیانوس.

 داشتم به این فکر می کردم، آدم ها هم اینجوری هستند، گاهی آنقدر تنهایِ تنها می شوند که صدای شان را کسی نمی شنود، اصلا انگار که نیستند؛ اینها پنجاه و دو هرتزهای کره خاکی هستند! حالا فکرش را بکنید آن پنجاه و دو هرتزی یک بچه ی بی پناه باشد، بچه ای که هنوز آنقدری آدم بزرگ نشده که در اقیانوس انسان ها دستش را رها کنی و یهو پرتش کنی وسط ازدحام و شلوغی های شهر.

نمی دانم در دنیای نهنگ ها هم معجزه ای رُخ می دهد یا نه؟ مثلا نهنگی پیدا شود و یهو صدای نهنگ تنهایِ پنجاه و دو هرتزی را بشنود و برود سرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمبولانس هایی که برای کودکان یتیم است

آمبولانس هایی که برای کودکان یتیم است