مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 15:252023-06-17اقتصادي

رشته های دانشگاهی فاقد بازار کار باید حذف شوند


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه جهت ساماندهی حوزه آموزش و کاهش هزینه های این حوزه، بر لزوم حذف هرچه سریعتر رشته های دانشگاهی که بازار کار ندارند، - ایسنا/کرمانشاه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه جهت ساماندهی حوزه آموزش و کاهش هزینه های این حوزه، بر لزوم حذف هرچه سریعتر رشته های دانشگاهی که بازار کار ندارند، تاکید کرد.

دکتر مجتبی بیگلری در جلسه امروز (27 خرداد) کارگروه آموزشی استان به میزبانی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، با اشاره به آمار بالای بیکاری جوانان در استان گفت: یکی از عوامل ایجاد بیکاری تدریس رشته هایی است که بازار کار نداشته، اما توقع را در جوانان بالا می برد.

وی افزود: برخی رشته ها حقیقتا بازار کار ندارد و وزارت علوم هم به این نتیجه رسیده و حدود 1100 رشته که بازار کار ندارند را حذف کرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز رشته های دیگری هستند که بازار کار نداشته اما همچنان دانشجو می گیرند که در دانشگاه رازی هم با این معضل مواجه هستیم.

معاون آموزش دانشگاه رازی کرمانشاه به هزینه های سرسام آور حوزه آموزش در کشور اشاره کرد و افزود: نباید این هزینه ها صرف رشته هایی شود که بازار کار ندارند و تنها توقع تحصیل کرده های خود را بالا می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشته های دانشگاهی فاقد بازار کار باید حذف شوند

رشته های دانشگاهی فاقد بازار کار باید حذف شوند