مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 19:352023-06-17سياسي

«جاجیم» خلخال در نوبت ثبت ملی است


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بعد از «ورنی» مغان و «گلیم» عنبران، «جاجیم» خلخال نیز در نوبت ثبت ملی است.

- اردبیل- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بعد از ورنی مغان و گلیم عنبران، جاجیم خلخال نیز در نوبت ثبت ملی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، توحید دلاورقوام عصر شنبه در نشست با جمعی از فعالان صنایع دستی در اردبیل اظهار کرد: با تاکید استاندار اردبیل قرار است ماهانه یک رویداد بین المللی با محوریت اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو برگزار شود که به همین خاطر از هفته صنایع دستی بهره گرفتیم تا با دعوت از رییس شورای جهانی صنایع دستی مراسم بزرگداشتی را در اردبیل برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: رییس شورای جهانی صنایع دستی سه روز میهمان ایرانی ها بود که با سفر به اصفهان و اردبیل سعی کرد تا در جشن هفته صنایع دستی شرکت کرده و زمینه و مقدمات ثبت جهانی گلیم عنبران را در این سفر فراهم کنیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به پیشینه کهن تولید صنایع دستی در استان اردبیل و صادرات این محصولات اشاره کرد و گفت: در کنار ورنی مغان و گلیم عنبران، در آستانه ثبت ملی جاجیم خلخال هستیم تا از ظرفیت این دست بافت های ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جاجیم» خلخال در نوبت ثبت ملی است

«جاجیم» خلخال در نوبت ثبت ملی است