مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1391 ساعت 08:262012-11-21سياسي

مجلس با بررسی یک فوریتی طرح اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی مخالفت کرد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح یک فوریتی اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی و قانون سردفتران و دفتریاران مخالفت کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طرح یک فوریتی اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی و قانون سردفتران و دفتریاران که به امضای 37 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است درصدد اصلاح این قانون که مصوب سال 1354 است، بود.

دلیل طراحان برای اصلاح این قانون، پیشرفت های علمی، استفاده از فناوری های نوین و روزآمد کردن آن و به دلیل مراجعات مکرر مردم برای تنظیم اسناد و ثبت معاملات و تشکیل خانواده به دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج با توجه به تکالیف مشخص شده در قانون برنامه پنجم توسعه برای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه شده است.

بر اساس تاکید طراحان در قوانین بالادستی مثل قانون برنامه پنجم توسعه، تکالیفی از قبیل ثبت آنی معاملات و مرتبط با دفاتر اسناد رسمی به عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گذاشته شده است چون اجرایی کردن این امور در برخی از موارد مستلزم ایجاد تکالیف برای دفاتر اسناد رسمی است از این رو ضرورت اصلاح قانون در این خصوص وجود دارد.

پس از سخنان طراح، موافق و مخالف طرح 51 ماده ای اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی و قانون سردفتران و دفتریاران، از 196 نماینده حاضر در جلسه، فقط 49 نفر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس با بررسی یک فوریتی طرح اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی مخالفت کرد

مجلس با بررسی یک فوریتی طرح اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی مخالفت کرد