مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1391 ساعت 08:582012-11-03اقتصادي

راهکارهای ارزی شریعتمداری/ تهاتر تجاری در دستور کار قرار گیرد


وزیر اسبق بازرگانی و رییس کمیته اقتصادی شورای عالی روابط خارجی با ارائه راهکارهایی برای ساماندهی بازار ارز، گفت: مرکز مبادلات ارزی می تواندیکی از راهکارهای مقابله با نوسانات ارزی باشد، - اما معتقدم پیش از آن، باید هدف گذاری های صحیح در سیاست گذاری پولی اتخاذ شود و مدیران اقتصادی برآورد منطقی نسبت به آینده داشته باشند.

محمد شریعتمداری در گفتگو با مهر دلایل آشفته شدن بازار ارز در ماه های اخیر گفت: بخش قابل ملاحظه ای از افزایش قیمت ارز به دلیل تحولات بین المللی و فشارهایی که در پیدا و پنهان بر اقتصاد ایران وارد می شود، است.

وی افزود: البته این موضوع برخاسته از برخی تصمیمات در حوزه سیاست خارجی است که اصول و اساس این تصمیمات صحیح بود، اما اینکه چه تاکتیک هایی برای تحقق آنها اتخاذ شده، نیاز به گفتگو دارد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه یکی از علل بروز نابهنجاری در قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی به همین دلیل است، گفت: محدودیت در پذیرش اعتبارات اسنادی توسط بانکهای خارجی از سوی بانکهای ایران، عدم توانایی تامین اعتبارات اسنادی توسط کشورهایی مانند چین و روسیه و همچنین سیاستگذاری های داخلی در اداره کردن سیاست های پولی از دیگر دلایل نوسانات ارزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای ارزی شریعتمداری/ تهاتر تجاری در دستور کار قرار گیرد

راهکارهای ارزی شریعتمداری/ تهاتر تجاری در دستور کار قرار گیرد