مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 12:322022-04-10حوادث

داغ زلزله ویرانگر قیروکارزین همچنان سوزناک است


پنجاه سال از زلزله ویرانگر و تلخ منطقه قیروکارزین (قیر) گذشته است، اما با گذشت سالها هنوز این حادثه در بین مردمان این دیار تازه و سوزناک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قیروکارزین، زلزله منطقه قیروکارزین با مرکزیت شهر قیر در تاریخ دوشنبه ‎21 فروردین سال 1351 در ساعت 5 و 37 دقیقه بامداد به بزرگی 6٫9 ریشتر روی داد.

متاسفانه در این زلزله حدود 20% از کل جمعیت منطقه قیروکارزین و سه چهارم جمعیت شهر قیر که بیش از 5 هزار نفر بودند جان باختند و تعداد مجروحان این حادثه تلخ بیش از هزار و 710 نفر برآورد شده است.

زلزله قیر خبری تلخ که نه تنها ایران، بلکه جهان را لرزاند و 75درصد از اهالی شهر قیر جان خود را از دست دادند اکثر تلفات جانی این زلزله بچه ‏های کوچک و مادرهایی بودند که به واسطه علاقه به فرزندشان می‏خواستند آنها را بیرون آورند اما مهلت نیافته و همگی زیر انبوه آوار هلاک شدند.

این زلزله که در سحرگاه 21 فروردین 1351 مصادف با تاریخ 10 آوریل 1972 میلادی رخ داد، اکثر آبادی های منطقه را با خاک یکسان کرد و خسارات زیادی به بخش کشاورزی و دامداری وارد نمود، به گونه ای که حدود 5 کیلومتر قنات با 180 چاه ویران شد، جاده قیر – فیروز آباد بر اثر ریزش سنگ بسته شد و این زلزله در اکثر مناطق استان فارس و به ویژه در شهرهای همجوار احساس شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داغ زلزله ویرانگر قیروکارزین همچنان سوزناک است

داغ زلزله ویرانگر قیروکارزین همچنان سوزناک است