مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 06:152022-01-16بين الملل

آشنایی با تعهدات سازمان جهانی بهداشت در دوران همه گیری بیماری ها


بررسی اساسنامه سازمان جهانی بهداشت و همچنین مقررات وضع شده از سوی این سازمان در سال 2005 نشان می دهد که این دو سند، تعهداتی را بر دوش سازمان و دولت های عضو در هنگام اپیدمی ها و پاندمی ها گذاشته است.

- ردپای ویروس کرونا (Coronavirus) از اوایل ماه دسامبر در شهر ووهان چین دیده شد و پس از آن غافلگیرانه تبدیل به مهمان ناخوانده تمامی نقاط جهان شد.

براساس اولین گزارش منتشره از سوی سازمان جهانی بهداشت در 21 ژانویه 2020، دفتر سازمان جهانی بهداشت در 31 دسامبر 2019 از مواردی بیماری ناشناخته التهاب ریه در شهر ووهان چین از استان هوبی مطلع گردید.

از 31 دسامبر تا 3 ژانویه 2020 بیش از 44 مورد از این نوع بیماری ناشناخته از سوی مقامات چین به سازمان جهانی بهداشت گزارش شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک این سازمان در 11 و 12 ژانویه اطلاعات بیشتری از کمیسیون بهداشت ملی چین دریافت کرد که حکایت از این داشت، بیماری ناخوانده جدید به نوعی مرتبط با یک بازار غذای دریایی در ووهان چین بوده است.

این اطلاعات با گزارشات دیگری تا تاریخ 20 ژانویه با تأیید 282 مورد قطعی در کشورهای چین، تایلند، ژاپن و کره کامل تر گردید و مدیرکل سازمان جهانی بهداشت را بر آن داشت کمیته وضعیت اضطراری را فرا بخواند تا در رابطه با اعلان وضعیت اضطراری عمومی، مدیرکل این سازمان را مشاوره و راهنمایی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با تعهدات سازمان جهانی بهداشت در دوران همه گیری بیماری ها

آشنایی با تعهدات سازمان جهانی بهداشت در دوران همه گیری بیماری ها