مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 11:152021-12-13اقتصادي

سود 40 هزار میلیاردی دلالان خودرو در سال 99/ لزوم کاهش قیمت مواد اولیه


طی سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان نصیب بخش دلالی کشور شده که این موضوع بیانگر سیاست های غلط شورای رقابت است که باعث زیان خودروساز و قطعه ساز و سود دلال می شود.

- ، فرهاد بهنیا امروز در نشست خبری امروز اظهار کرد: در سال 90 ایران رتبه 18 را در بین تولیدکنندگان خودرو از نظر تعداد تولید با یک میلیون و 690 هزار دستگاه داشت که این رتبه در میان کشورهای در حال توسعه پنجم بود.

وی افزود: با این روند تا سال 1400 ما باید به تولید 3 میلیون خودرو در سال می رسیدیم اما با سرکوب قیمتی، این رقم در سال 98 حتی به کمتر از 800 هزار دستگاه رسید و زیان انباشته خودروسازان نیز 80 هزار میلیارد تومان شد که این میزان هم به قطعه ساز منتقل شد.

بهنیا گفت: این در حالی است که طی سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان نصیب بخش دلالی کشور شده است که این موضوع بیانگر سیاست های غلط شورای رقابت است که باعث زیان خودروساز و قطعه ساز در مقابل سود دلالان می شود.

وی اضافه کرد: اگر شورای رقابت هم بخواهد نمی تواند قیمت مواد اولیه را کاهش بدهد چراکه زور شورای رقابت به شرکت های بزرگ تولیدکننده مواد اولیه نمی رسد.

بهنیا با بیان اینکه ایران رتبه نخست اتلاف ترافیکی و تهران رتبه 4 آلودگی کلانشهرها را دارد، گفت: 3 میلیون خودروی فرسوده در کشور تردد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سود 40 هزار میلیاردی دلالان خودرو در سال 99/ لزوم کاهش قیمت مواد اولیه

سود 40 هزار میلیاردی دلالان خودرو در سال 99/ لزوم کاهش قیمت مواد اولیه