مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 ساعت 08:302020-04-16اجتماعي

وضعیت تالاب آق گل مساعد است/ احتمال تبدیل «آق گل» به پناهگاه حیات وحش


رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر وضعیت فعلی تالاب آق گل را مساعد دانست و گفت: در صورت تصویب نهایی، تالاب آق گل به پناهگاه حیات وحش ارتقا پیدا خواهد کرد که در این صورت اولین پناهگاه حیات وحش در استان خواهد بود.

- محمد نجاری در گفت وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه در حال حاضر با توجه فصل بهار ورود به مناطق حفاظت شده ممنوع است اظهار کرد: 13 فروردین ماه نیز طرح های نظارت ویژه به مناطق حفاظت شده شهرستان انجام و از ورود به تالاب آقگل جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه حفاظت از مناطق در این فصل از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: با توجه به زاد و ولد وحوش، رویش گیاهان و جلوگیری  از شکار تمهیدات لازم در این زمینه در مناطق حفاظت شده را مد نظر قرار دادیم و در حال حاضر وضعیت وحوش نیز آرام است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر وضعیت تالاب آق گل را نیز مساعد دانست و گفت: 95 درصد تالاب آبگیری شده و  تعدادی از پرندگان نیز در آن حضور دارند که البته برخی از پرندگان غیر بومی  از جمله حواصیل به این منطقه آمدند و کوچ کردند اما در حال حاضر انواع پرندگان بومی و غیر بومی در تالاب هستند.

وی با بیان اینکه این تالاب جزو مناطق  حفاظت شده و با ارتقا جزو مناطق شکار ممنوع است تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته و در صورت تصویب نهایی، تالاب آقگل به پناهگاه ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت تالاب آق گل مساعد است/ احتمال تبدیل «آق گل» به پناهگاه حیات وحش

وضعیت تالاب آق گل مساعد است/ احتمال تبدیل «آق گل» به پناهگاه حیات وحش