مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 ساعت 08:402020-02-05اقتصادي

شمیم عطر نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور


برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور در شهرستان کازرون آغاز شد.

- ، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: همزمان با بهمن ماه و آغاز برداشت گل نرگس در شهرستان کازرون نرگس زار های این شهرستان میزبان گردشگران از نقاط مختلف کشور است.

نرگس زار های کازرون با قدمت 100 سااله یکی از کم نظیر ترین رویشگاه های طبیعی گل در استان فارس است که همه ساله به دلیل زیبایی و بوی مطلوب دوستداران گل نرگس را از نقاط مختلف کشور به خود جلب می کند.

رشیدی با بیان اینکه این شهرستان با برخورداری از 170 هکتار نرگس زار از مراکز اصلی تولید گل نرگس در کشور محسوب می شود، افزود: سازگاری با شرایط اقلیمی، مقاومت نسبت به کم آبی، زیبایی و عطر و بوی خاص، پرورش در فضای باز و اقتصادی بودن از مهم ترین ویژگی هایی است که سبب شده کشاورزان شهرستان کازرون به کشت گل نرگس تمایل داشته باشند.

وی افزود: برای پرورش گل های نرگس در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون از هیچگونه کود و یا سمی استفاده نمی شود و تولید آن به صورت دیم و ارگانیک است و به همین دلیل گل های نرگس تولیدی این منطقه از عطر و بوی مطبوعی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: ارقام شهلا، شش پر، هزارپر و شیپوری از گل های نرگس تولیدی این منطقه است که علاوه بر ارسال به بسیاری از استان ها به کشور های اروپایی و ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمیم عطر نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور

شمیم عطر نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور