مطالب مرتبط:
فال حافظ امروز 26 اردیبهشت + دانلود غزل حافظ
تجلیل از 42 حافظ کل قرآن و نهج البلاغه در حرم بانوی کرامت
فال حافظ امروز 26 اردیبهشت + دانلود غزل حافظ
دعوت از قاری و حافظ ایرانی به مسابقات بین المللی عربستان
تفالی به حافظ چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403؛ ای شاه حسن چشم به حال گدا فکن
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 ساعت 15:502024-05-15سياسي

حافظ سنتِ کتابخوانی


پدید آوردن کتاب و آفرینش آن، فرایندی پیچیده و روندی دشوار است که شاید در ایران امروز کمتر شخصیتی چون رهبر فرزانه انقلاب بر همه اجزای آن اشراف داشته باشد و دقایق بسیار و ظرائف فراوان آن را بداند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: 1- کتاب، تمدن و ایران پدید آوردن کتاب و آفرینش آن، فرایندی پیچیده و روندی دشوار است که شاید در ایران امروز کمتر شخصیتی چون رهبر فرزانه انقلاب بر همه اجزای آن اشراف داشته باشد و دقایق بسیار و ظرائف فراوان آن را بداند.

از یک سو، نگاه حضرت آیت الله خامنه ای به کتاب برآمده از یک رویکرد تمدنی و شناخت تاریخی است.

ایشان معتقدند که کتاب مادر تمدن ها و نیز عصاره آنهاست و از این حیث، ایشان کتاب را از ارزشمندترین فرآورده های بشری و گنجینه بزرگ ترین ثروت های بشر یعنی دانش و تحقیق می دانند.

از سوی دیگر، رهبری سهم مسلمانان در ترویج و گسترش کتاب (با هدف روشن اندیشی و روشن بینی) را سهمی بزرگ ارزیابی می کنند، چنانکه می فرمایند، نوشته ها و کتاب های مسلمانان توانست در دنیای مسیحی چون خورشیدی بر دوران سیاه قرون وسطی بتابد و اروپایی ها را از آن دوران سنگین عبور دهد.


برچسب ها: کتاب - عضو هیأت علمی دانشگاه تهران - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - ایران - حضرت آیت الله خامنه ای - عضو هیأت علمی دانشگاه - فرهنگ و ارشاد اسلامی
آخرین اخبار سرویس:

حافظ سنتِ کتابخوانی

حافظ سنتِ کتابخوانی