مطالب مرتبط:
چهارمین شهر زیارتی ایران زیرسایه خورشید رفت
جشن میلاد امام رضا در 10 شهر ایران | حضور پرشور مردم
تیم ملی والیبال ایران مقابل برزیل شکست خورد |
برنامه دقیق نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران
افغانستان به دنبال تجارت 10 میلیارد دلاری با ایران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 اردیبهشت 1403 ساعت 08:452024-05-18سياسي

یک شهر و هزار جاذبە ایران کجاست؟


آفتاب نزدە دل بەجادەهای پرپیچ و خم اما زیبای کردستان می زنیم، هوای مطلوب اردیبهشت ماە و آن نسیم خنک و دلگشای بهاری با طبیعت درهم آمیختە و اشعەهایی از نور خورشید کە بر کوەها سایە انداختە تصویر زیبایی را پشت شیشەهای ماشین بە نمایش گذاشتە است.

- آیا تا بەحال بە استان کردستان سفر کردەاید؟ اصلا از جاذبەهای فرهنگی غرب کشور اطلاعی دارید؟ آیا بە این زودی ها قصد سفر به یکی از استان های کشور را دارید؟ اگر جواب شما بە سوال آخر، آری است بگذارید بهشتی را بە شما معرفی کنم کە در نوع خود بی نظیر است، بهشتی بە نام مریوان.

مریوان یک شهر با هزاران جاذبە است، کە در برخی از متون قدیمی آن را مهروان بە جایگاە مهر معنی و در برخی متون اما آن را بە جای مرغابی معنی کردەاند، وجە تسمیە این شهر زیبا هرچە کە باشد مریوان هم جای مهر است و هم مکانی امن برای آبزیان و پرندگان.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این دومین فم توری است کە فرمانداری مریوان برای خبرنگاران تدارک دیدە تا سفری بە مناطق بکر و دست نخوردە مریوان داشتە باشیم.

روز 27 اردیبهشت ماە است، ساعت حرکت خبرنگاران از سنندج بە سمت مریوان 7:30 دقیقە صبح است، آفتاب نزدە دل بەجادەهای پرپیچ و خم اما زیبای کردستان می زنیم، هوای مطلوب اردیبهشت ماە و آن نسیم خنک و دلگشای بهاری با طبیعت درهم آمیختە و اشعەهایی از نور خورشید کە


برچسب ها: مریوان - کردستان - استان های کشور - استان کردستان - زیبا - استان - بهشتی
آخرین اخبار سرویس:

یک شهر و هزار جاذبە ایران کجاست؟

یک شهر و هزار جاذبە ایران کجاست؟