مطالب مرتبط:
امدادرسانی ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق سیل زده استان خراسان رضوی/ پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کسب و کارهای آسیب دیده
هشدار جدی هواشناسی به مردم: گول هوای صاف را نخورید!/ خطر سیل در 7 استان +ویدئو
امدادرسانی ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق سیل زده استان خراسان رضوی/ پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کسب و کار های آسیب دیده
ببینید | هشدار هواشناسی: گول هوای صاف را نخورید / سیلاب کدام استان ها را تهدید می کند؟
دارا ترسیم رییس شبکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی کردستان شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 اردیبهشت 1403 ساعت 08:402024-05-18دانش

گیاه در معرض آسیب به کشاورز هشدار می دهد!


حسگرهای گیاهی می توانند به عنوان یک سیستم هشداردهنده اولیه برای کشاورزان عمل کنند.

حسگرهایی که مولکول های سیگنال دهنده گیاهی را شناسایی می کنند، - حسگرهای گیاهی می توانند به عنوان یک سیستم هشداردهنده اولیه برای کشاورزان عمل کنند.

حسگرهایی که مولکول های سیگنال دهنده گیاهی را شناسایی می کنند، می توانند زمانی که محصولات در معرض نور یا گرمای بیش از حد قرار می گیرند، یا مورد حمله حشرات یا میکروب ها را قرار می گیرند، به کشاورز هشدار دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و مرکز تحقیقات و فناوری ائتلاف MIT- سنگاپور (SMART) با استفاده از یک جفت حسگر ساخته شده از نانولوله های کربنی، سیگنال هایی را دریافت کرده اند که نشان دهنده استرس هایی مانند گرما، نور یا حمله حشرات یا باکتری ها را در گیاه هستند.

این حسگرها دو مولکول سیگنال دهنده، یعنی پراکسید هیدروژن و اسید سالیسیلیک (مولکولی شبیه آسپرین)، را که گیاهان برای هماهنگ کردن پاسخ خود به استرس استفاده می کنند شناسایی می کنند.

محققان دریافتند که گیاهان این مولکول ها را در مقاطع زمانی مختلف برای هر نوع تنش تولید کرده و الگوهای متمایزی ایجاد می کنند که می تواند به عنوان یک سیستم هشدار اولیه عمل کند.


برچسب ها: دهنده - کشاورز - سیگنال - حسگر - گیاه - هشدار - گیاهی
آخرین اخبار سرویس:

گیاه در معرض آسیب به کشاورز هشدار می دهد!

گیاه در معرض آسیب به کشاورز هشدار می دهد!