مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 20:252023-11-25پزشكي

بیماری تنفسی مرموز کودکان چینی


 افزایش موارد یک بیماری ناشناخته در چین توسط مقام های بهداشتی در حال بررسی است و کودکانی به دلیل ابتلا به ذات الریه در بیمارستان های آن کشور بستری شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فرارو  در حالی که وضعیت نامشخص است به نظر می رسد که به احتمال زیاد این شیوع به جای آن که نتیجه یک عفونت جدید باشد به دلیل تجدید حیات پاتوژن های تنفسی رایج پس از قرنطینه های شدید ناشی از پاندمی ویروس کرونا در آن کشور بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیوساینتیست و تایم، در ادامه به آن چه درباره ذات الریه اخیر در چین می دانیم خواهیم پرداخت: ذات الریه چیست؟ ذات الریه یک اصطلاح عمومی برای التهاب ریه ها است که معمولا در نتیجه عفونت ایجاد می شود.

علائم آن می تواند شامل سرفه، تنگی نفس، تب و درد قفسه سینه باشد.

اکثر افراد ظرف مدت چند هفته بهبود می یابند اما افرادی که به طورخاص آسیب پذیر هستند از جمله نوزادان، افراد مسن و افرادی که مبتلا به شرایط خاصی از نظر سلامتی هستند ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند.

 اولین بار چه زمانی و در کجا موارد ابتلا به ذات الریه مشاهده شد؟ در تاریخ 21 نوامبر(30 آبان) شبکه نظارت بر بیماری های عفونی ProMED گزارشی خبری از چین را مخابره کرد که نشان می داد بیمارستان های پکن و دیگر شهرهای چین مملو از کودکان بیمار مبتلا به ذات الریه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری تنفسی مرموز کودکان چینی

بیماری تنفسی مرموز کودکان چینی