مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 09:002023-12-02سياسي

فارس «قطب فولاد» کشور خواهد شد


نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به زیرساخت های تولید فولاد و مزیت های استان در این بخش به زودی فارس قطب تولید فولاد در کشور خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز ،  جعفر قادری در نشست خبری با خبرنگاران  با اشاره به اینکه استان فارس در حال تبدیل شدن به قطب فولاد کشور است بیان کرد: استان هایی نظیر اصفهان ، یزد و خوزستان رقبای فارس در قطب فولاد کشور هستند اما استان دارای ویژگی هایی است که از سایر نقاط کشور آن را متمایز می کند و این ویژگی ها شامل دارا بودن قطب انرژی و معدن در فارس است.

وی اضافه کرد: در شهرستان کوار چهار فاز کارخانه فولاد به بهره برداری رسیده و فاز دوم کارخانه فولاد در شهرستان های نی ریز و خرامه نیز در آستانه افتتاح قرار دارند.

به گفته این نماینده مجلس ر شهرستان های اقلید ، فسا ، آباده طشک ، جهرم و لامرد نیز احداث کارخانه فولاد در حال انجام است و با بهره برداری از این طرح ها شاهد خواهیم بود که استان فارس به قطب تولید فولاد در کشور تبدیل می شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به کشف میادین گازی جدید در استان فارس، این استان می تواند قطب معدنی و حتی یکی از قطب های مهم تولید کننده نفت گاز و کشور باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس «قطب فولاد» کشور خواهد شد

فارس «قطب فولاد» کشور خواهد شد