مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 01:202023-06-05اجتماعي

ردِ هنر«مینا کاری»از اصفهان تا لرستان/ نقش طرح آسمان روی ظروف مسی


«مینا کاری» به عنوان یکی از رشته های صنایع دستی قدمتی پنج هزار ساله دارد، به دلیل استفاده از رنگ آبی لاجوردی که نشان دهنده پهنه آسمان است به آن «مینا کاری» می گویند.

- خرم آباد- مینا کاری به عنوان یکی از رشته های صنایع دستی قدمتی پنج هزار ساله دارد، به دلیل استفاده از رنگ آبی لاجوردی که نشان دهنده پهنه آسمان است به آن مینا کاری می گویند.

- گروه استان ها: صنایع دستی استان لرستان در هر رشته ای آب و رنگی منحصر به فرد دارد که هر دست سازه ای از آن، اصالت، هنر و فرهنگ ایران زمین را به خوبی نمایان می سازد.

یکی از این هنرهای زیبا در لرستان هنر میناکاری روی ظروف است، هنرنمایی رنگ ها روی مس که به اثری زیبا و بی بدیل تبدیل می شود، ظروفی که هم قابلیت کاربردی دارند هم تزیینی و به دلیل بارز بودن رنگ لاجوردی در این ظروف این هنر به میناکاری معروف است، در همین راستا با یکی از هنرمندان این رشته مصاحبه ای داشتیم: * لطفاً خودتان را کامل معرفی کنید و اینکه چه مدت است به این هنر مشغول هستید؟ شیوا باولی هستم 31 ساله از استان لرستان دارای مدرک تحصیلی مهندسی معماری مقطع کارشناسی ارشد و تقریباً پنج سال است که در زمینه میناکاری مشغول به فعالیت هستم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردِ هنر«مینا کاری»از اصفهان تا لرستان/ نقش طرح آسمان روی ظروف مسی

ردِ هنر«مینا کاری»از اصفهان تا لرستان/ نقش طرح آسمان روی ظروف مسی