مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مهر 1401 ساعت 11:172022-10-07سياسي

ولایت فقیه در مقام اجراء و اثبات، مبتنی برخواست، اراده و اقدام مردم است


تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) با بررسی جایگاه مردم در نظام ولایت فقیه گفت: ولایت فقیه در مقام اجرا و اثبات، مبتنی بر درخواست، اراده و اقدام مردم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز،  حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در چهاردهمین جلسه از سلسله مباحث ولایت فقیه پیرامون جایگاه مردم در نظام ولایت فقیه اظهار داشت: با توجه به نصب الهی فقیهان جامع شرایط به حاکمیت در عصر غیبت امام عصر(عج)، جایگاه و نقش شهروندان جامعه اسلامی در چنین نظام سیاسی چه خواهد بود؟.

وی اظهار کرد: این سؤال آنگاه جدّی تر می شود که در نظام های سیاسی رایج در جهان معاصر به ویژه در رژیم های مدّعی دموکراسی، مردم از نقش و جایگاه ویژه ای در انتخاب حاکمان برخوردارند در حالی که قبول و پذیرش نصب عام فقیهان، در ظاهر به نادیده گرفتن نقش مردم در حاکمیت سیاسی می انجامد.

وی اضافه کرد: این پرسش، یکی از پرسش های پر تکرار پیرامون ولایت فقیه است که البته پاسخ های متعددی نیز به آن داده شده است.

در اینجا سه پاسخ را به این جمع فرهیخته تقدیم می کنم.

رییس انجمن علمی انقلاب اسلامی، در تشریح نخستین پاسخ به پرسش فوق گفت: نصب عام فقیهان جامع شرایط به حاکمیت در عصر غیبت، بیانگر این است که در منظومه معارف دینی و شبکه اندیشه ناب اسلامی، چگونگی اداره جامعه اسلامی در عصر غیبت امام معصوم(ع) نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ولایت فقیه در مقام اجراء و اثبات، مبتنی برخواست، اراده و اقدام مردم است

ولایت فقیه در مقام اجراء و اثبات، مبتنی برخواست، اراده و اقدام مردم است