مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مهر 1401 ساعت 09:322022-10-07سياسي

آمادگی ایران برای همکاری به منظور کم کردن اثرات ریزگردها


رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: ایران برای به حداقل رسانیدن اثرات ریزگردها آماده همکاری با کشورهای منطقه و سازمان ملل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی حاجیلاری عضو نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با اشاره به طرح جامع ملی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدهای ناشی از بیابان زایی، خشکسالی و نیز تاثیرات زیانبار توفان ریزگردها، بر بهره گیری از ظرفیت ائتلاف سازمان ملل برای مقابله با توفان های گرد و غبار تأکید کرد.

  عضو نمایندگی ایران در سازمان ملل که در اولین نشست رسمی کمیته دوم هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل سخن می گفت، تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش ها در کشور ما و بسیاری دیگر از کشورهای منطقه، موضوع توفان های شن و گرد و غبار موسوم به ریزگردهاست.

براساس گزارش های متعدد سازمان ملل و نیز کارگزاری های تخصصی آن، بیش از دو سوم کشورهای جهان به نحوی از انحا با این چالش محیط زیستی دست به گریبانند.

در منطقه ما، سهم این معضل، به دلیل درهم تنیدگی مشکلات ناشی از خشکسالی، بیابان زایی، طرح های توسعه ای نامتوازن و بسیاری عوامل دیگر، بیشتر و پیچیده تر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ایران برای همکاری به منظور کم کردن اثرات ریزگردها

آمادگی ایران برای همکاری به منظور کم کردن اثرات ریزگردها