مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مهر 1401 ساعت 08:172022-10-07سياسي

سیاست های برنامه هفتم توسعه در چه مرحله ای قرار دارد؟


سیاست های کلی برنامه هفتم در 7 سرفصل «اقتصادی»، «امور زیربنایی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «علمی، فناوری و آموزشی»، «سیاسی و سیاست خارجی»، «دفاعی و امنیتی»، - گروه سیاسی خبرگزاری فارس؛ یکی از راهکارهایی که بسیاری از کشورهای جهان برای مدون کردن برنامه های خود در حوزه های مختلف و هماهنگ سازی قوا و نهادهای حاکمیتی در راستای نیل به سمت پیشرفت به کار می گیرند، تدوین برنامه های توسعه برای مدت معین است.

مطابق زمان بندی، مهلت اجرای قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سال 1400 به پایان رسید اما با مصوبه ای از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اجرای این برنامه برای یک سال دیگر و تا پایان سال 1401 تمدید شد.

  * ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه توسط رهبر انقلاب 20 شهریورماه سال جاری، رهبر معظم انقلاب سیاست های کلی برنامه هفتم را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام و با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت تعیین شده است، به سران سه قوه، رییس مجمع تشخیص مصلحت و رییس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کردند.

سیاست های کلی برنامه هفتم در 7 سرفصل اقتصادی ، امور زیربنایی ، فرهنگی و اجتماعی ، علمی، فناوری و آموزشی ، سیاسی و سیاست خارجی ، دفاعی و امنیتی ، اداری، حقوقی و قضایی و در 26 بند تصویب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست های برنامه هفتم توسعه در چه مرحله ای قرار دارد؟

سیاست های برنامه هفتم توسعه در چه مرحله ای قرار دارد؟