مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 18:372022-10-05بين الملل

ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال 2023


وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت، اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) و ایران در سال 2023 به یک توافق کامل برای ایجاد منطقه آزاد تجاری دست می یابند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت، انتظار می رود، اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) و ایران در سال 2023 به یک توافق کامل برای ایجاد منطقه آزاد تجاری دست یابند.

این مقام روس در دومین مجمع اقتصادی دریای خزر گفت: ما انتظار داریم که در چارچوب مذاکرات خود (دور پنج مذاکرات برگزار شده است) در سال آینده به توافق دائمی در مورد منطقه آزاد تجاری با دامنه و عمق اساسا گسترده تر برسیم، چراکه متوجه شده ایم که در حال حاضر شرایط، وضعیت و پتانسیل توسعه یافته، براستی ما را به سمت حداکثر همکاری عمیق سوق می دهد.

وی یادآوری کرد، کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در حال حاضر، یک توافق موقت به منظور کار در مورد تشکیل منطقه آزاد تجاری دارند.

این توافق موقت در سال 2018 به امضا رسید و در ابتدا قرار بود در اکتبر امسال منقضی شود اما در پایان سال 2021، شورای عالی اقتصادی اوراسیا، تمدید آن به مدت 3 سال یا تا زمانی که یک توافق دائمی اجرایی شود، تصویب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال 2023

ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال 2023