مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 18:072022-10-05سياسي

مخبر: روسیه جایگاه ویژه ای در میان همسایگان ایران دارد


معاون اول رییس جمهور با اشاره به راهبرد دولت در ارتقای روابط با همسایگان گفت: در این میان، کشور روسیه از جایگاه خاصی برخوردار است و با سفرهای متقابل روسای جمهور دو کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، در تعمیق روابط صورت گرفت.

وی با بیان اینکه دریای خزر و کشورهای حاشیه این دریا به لحاظ سیاسی، اقتصادی، امنیتی و محیط زیست دارای اهمیت فراوان هستند، تصریح کرد: ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با پانزده کشور و همچنین همجواری با دریای خزر در شمال و خلیج فارس در جنوب، جایگاه ویژه ای به لحاظ ترانزیت دارد.

مخبر با اشاره به توافقات اولین نشست مجمع اقتصادی خزر و همچنین توافقات صورت گرفته میان سران کشورهای حاشیه خزر در ششمین اجلاس، خاطرنشان کرد: بخشی از این توافقات اجرایی شده و بخشی نیز نیازمند پیگیری است که باید اجرای این برنامه ها را سرعت ببخشیم و امیدوارم مردم ایران و روسیه و سایر کشورهای حاشیه خزر از این ارتباطات به خوبی بهرمند شوند.

گفتنی است؛ معاون اول رییس جمهور در این سفر که به دعوت میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه انجام شده است، علاوه بر سخنرانی در دومین مجمع اقتصادی خزر، با تعدادی از همتایان خود و مقامات شرکت کننده در این اجلاس دیدار و رایزنی خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخبر: روسیه جایگاه ویژه ای در میان همسایگان ایران دارد

مخبر: روسیه جایگاه ویژه ای در میان همسایگان ایران دارد