مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 15:522022-10-05بين الملل

اخراج دانشجویان ایرانی از اوکراین به دلیل استفاده روسیه از پهپاد های ایرانی


مقامات کی یف، با ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ علیه اوکراین، اقامت سایر دانشجویان ایرانی را که به امید آرام شدن اوضاع و فروکش کردن آتش جنگ اوکراین، - مقامات کی یف، با ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ علیه اوکراین، اقامت سایر دانشجویان ایرانی را که به امید آرام شدن اوضاع و فروکش کردن آتش جنگ اوکراین، به کشورهای همسایه رفته بودند را نیز تمدید نکرده اند.

شماری از دانشجویان ایرانی که پیش از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، در دانشگاه های اوکراین تحصیل می کردند، در تماس با انتخاب اعلام کرده اند که وزارت علوم برخلاف وعده قبلی خود از پذیرش آنها در دانشگاه های داخل خودداری کرده است.

بر اساس روایت این دانشجویان، آنها پس از آنکه با عدم همکاری دانشگاه های ایران روبرو شدند برای ادامه تحصیل بار دیگر به اوکراین رفتند اما مقامات این کشور نیز با ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی علیه این کشور، این دانشجویان را اخراج کرده و ورود آنها به اوکراین را تا سه سال آینده ممنوع کردند.

یکی از این دانشجویان می گوید متاسفانه دانشگاه های ایران با ما برای انتقال همکاری نکردند و ما مجبور شدیم بخاطر تمدید مدرک اقامت به اوکراین برگردیم و دانشگاه را در آنجا ادامه دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخراج دانشجویان ایرانی از اوکراین به دلیل استفاده روسیه از پهپاد های ایرانی

اخراج دانشجویان ایرانی از اوکراین به دلیل استفاده روسیه از پهپاد های ایرانی