مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 13:172022-10-05بين الملل

همکاری های بین پارلمانی محور دیدار مقامات ازبکستان و آمریکا


رییس مجلس سنای ازبکستان و سرپرست معاون وزیر امور خارجه آمریکا در دیداری در شهر «تاشکند» چگونگی و چشم انداز همکاری های دو کشور از جمله مسایل گسترش همکاری های بین پارلمانی را بررسبی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، تنزیلا ناربایوا رییس مجلس سنای ازبکستان و الیزابت ترودو سرپرست معاون وزیر امور خارجه آمریکا درشهر تاشکند دیدار و چشم انداز همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف از جمله مسایل گسترش همکاری های بین پارلمانی را بررسی کردند.

در این دیدار بر نقش و اثربخشی کار گروه دوستی در ازبکستان در توسعه روابط بین پارلمانی دو کشور تاکید شد.

همچنین در چارچوب مذاکرات در مورد مسایل گسترش همکاری های سیاسی، تجاری، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی از جمله کارآفرینی زنان، تقویت نقش زنان در جامعه و تامین برابری جنسیتی تبادل نظر شد.

در این دیدار از جمله بر اقدامات پارلمان و دولت ازبکستان مبنی بر حمایت از حقوق زنان و همچنین اصلاحات مبنی بر افزایش فعالیت های اجتماعی-اقتصادی زنان تاکید شد.

طرفین در این دیدار درباره توسعه روابط تجاری و اقتصادی، تشدید روابط منظم سیاسی بین  دو کشور، برقراری روابط نزدیک با مقامات نهادهای محلی، سازماندهی سفرهای متقابل روسای برخی حوزه ها تبادل نظر و تاکید کردند که این امر برای توسعه روابط دوجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری های بین پارلمانی محور دیدار مقامات ازبکستان و آمریکا

همکاری های بین پارلمانی محور دیدار مقامات ازبکستان و آمریکا