مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 10:572022-10-05پزشكي

جمعیت سالمندی در حال زنانه شدن است


کارشناس امور سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بررسی های مطالعات حوزه سالمندشناسی نشان از آن دارد که جمعیت سالمندی در حال زنانه شدن و تعداد زنان سالمند خودسرپرست در حال افزایش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، صدف جفره روز چهارنشبه 13 مهر اظهار کرد: بنابراین می توان گفت که بی علت نیست که شعار روز جهانی سالمند در امسال (1401) تاب آوری و مشارکت زنان اهتمام ویژه ای به زنان سالمند داشته است.

البته این به معنای بی توجهی به مردان سالمند نیست.

وی بابیان اینکه در سیاست گذاری های اجتماعی و فرهنگی، توجه به منابع در اختیار سالمندان بیشتر از قبل احساس می شود افزود: سال هایی که گذشت سالمندان، اتفاق های تلخ و فراموش نشدنی اعم از مرگ و میر عزیزان، ابتلا به کووید و حتی دوران قرنطینه را تجربه کردند که این تنوع در تعداد استرس ها در دوران سالمندی، توجه به مقوله سلامت روان به خصوص تاب آوری را در دوره سالمندی به یک ضرورت تبدیل کرده است.

کارشناس امور سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در سالمندان تفکر تاب آوری به آن ها توانایی رویارویی با سختی ها و مصائب را داده و در دنیای پرآشوب و باوجود تغییرات و بیماری های مزمن، به آن ها امکان رشد را می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت سالمندی در حال زنانه شدن است

جمعیت سالمندی در حال زنانه شدن است