مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 01:372022-10-04بين الملل

تاکید سران آمریکا و ژاپن بر افزایش بازدارندگی در برابر کره شمالی


نخست وزیر ژاپن و رییس جمهور آمریکا در تماس تلفنی، ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی جدید کره شمالی، بر تقویت ظرفیت های واکنشی و بازدارندگی تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از تنش زایی جدید کره شمالی با شلیک موشک بالستیک میان برد، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن شامگاه سه شنبه به صورت تلفنی با جو بایدن رییس جمهور آمریکا گفتگو کرد.

دفتر نخست وزیری ژاپن طی بیانیه ای در این باره گفت که کیشیدا و بایدن ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی جدید کره شمالی به شدیدترین لحن، توافق کردند که ظرفیت های واکنشی و بازدارندگی دوجانبه برای مقابله با اقدامات مشابه پیونگ یانگ را تقویت کنند.

به نوشته وبگاه روزنامه را که مسافتی طولانی تر از پرتاب های قبلی طی کرد، خطری برای مردم ژاپن و مایه بی ثباتی منطقه دانستند .

بر این اساس، در این تماس 25 دقیقه ای، کیشیدا برای بایدن توضیح داد که شلیک روز گذشته موشک توسط کره شمالی، چالشی آشکار و جدی برای صلح و ثبات در منطقه شرق آسیا و جامعه جهانی بود و آمریکا نیز باید چنین هوشیاری نسبت به این تحولات داشته باشد.

طبق بیانیه های دو طرف، نخست وزیر ژاپن و رییس جمهور آمریکا تاکید کردند که باید به همراه کره جنوبی، هماهنگی ها در شورای امنیت سازمان ملل درخصوص خلع سلاح کامل کره شمالی را افزایش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید سران آمریکا و ژاپن بر افزایش بازدارندگی در برابر کره شمالی

تاکید سران آمریکا و ژاپن بر افزایش بازدارندگی در برابر کره شمالی