مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 00:472022-10-04پزشكي

روایتی از ماجرای کمبود پرستار/گیر کم بودن پرستار کجاست؟


باید دعوای سازمان برنامه، امور استخدامی و وزارت بهداشت درباره جذب پرستار تمام شود.

وزارت بهداشت می گوید 120 هزار نیرو کم داریم؛ - محمد میرزابیگی، رییس کل سازمان نظام پرستاری در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره میزان افزایش ظرفیت پرستار ، بیان داشت: بحث ما این است که چرا باید پرستار قربانی دعوای سازمان برنامه و و زارت بهداشت شود.

سازمان برنامه می گوید ما به شما زیاد مجوز استخدامی دادیم اما خوب استفاده نکردید و وزارت بهداشت نیز می گوید کم مجوز دادید.

وی ادامه داد: می گوییم سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و وزارت بهداشت ابتدا باید این میثاق  را به وجود آورند و اینکه به ازای هر تخت یا به ازای هر 1000 نفر جمعیت یا حتی به ازای هر تعداد پزشک باید چه تعداد پرستار داشته باشیم و از هر گروه پرستاری چقدر داشته باشیم؟ این در همه جای دنیا دارای استانداردهای خاص خودشان است و ما نیز باید داشته باشیم.

رییس کل سازمان نظام پرستاری ابراز کرد: این باید تعریف شود؛ یا دعوای سازمان برنامه، امور اداری و استخدامی و وزارت بهداشت تمام شود.

الان مثلا وزارت بهداشت می گوید 120 هزار نیرو کم داریم؛ یعنی پست سازمانی خالی است؛ در مقابل سازمان امور اداری می گوید ما ظرفیت دادیم و باید آن را پر می کردید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از ماجرای کمبود پرستار/گیر کم بودن پرستار کجاست؟

روایتی از ماجرای کمبود پرستار/گیر کم بودن پرستار کجاست؟