مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 17:522022-10-04سياسي

نخستین همایش ملی سیلمی های ترکمن در خراسان شمالی برگزار می شود


سرپرست هیئت سوارکاری خراسان شمالی از برگزاری نخستین همایش ملی سیلمی های ترکمن همزمان با روز ملی روستا و عشایر در استان خبر داد.

- محمد تقی ولیان، سرپرست هیئت سوارکاری خراسان شمالی، در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، با اشاره به اینکه این همایش برای نخستین بار در استان برگزار می شود، اظهار کرد: در این همایش برترین های اسب ترکمن سیلمی نمایش و معرفی می شوند.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی قطب اسب اصیل ترکمن در کشور است، گفت: این همایش با هدف معرفی سلیمی های برتر جهت استفاده توسط پرورش دهندگان اسب در کشور برگزار می شود.

سرپرست هیئت سوارکاری خراسان شمالی با بیان اینکه این همایش با شرکت 35 شرکت کننده از چندین استان کشور برگزار می شود، افزود: در حاشیه این همایش، همایش روستاییان برتر، نمایشگاه مصنوعات دستی و بازارچه محلی روستایی نیز برگزار می شود و گروهی نیز به اجرای بازی های بومی و محلی می پردازند.

ولیان با اشاره به وجود 20 سر اسب سیلمی در خراسان شمالی، ادامه داد: اصطلاح سیلمی به نریون های برتر اسب که پرورش دهندگان اسب می توانند از آنها در بحث باروری کشش داشته باشند، اطلاق می شود.

وی با بیان اینکه ارزش هر کشش برای صاحب سیلمی بین 5 تا 50 میلیون تومان درآمد دارد، بیان کرد: پرورش سیلمی در استان می تواند در بهبود شرایط اقتصادی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین همایش ملی سیلمی های ترکمن در خراسان شمالی برگزار می شود

نخستین همایش ملی سیلمی های ترکمن در خراسان شمالی برگزار می شود