مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 17:322022-10-04اقتصادي

پتانسیل بالای خراسان رضوی در عرصه زنبورداری


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی پتانسیل های بالای در عرصه زنبورداری و پرورش ملکه زنبور عسل دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از جهاد کشاورزی خراسان رضوی، مجید جعفری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: جامعه، زنبورداری را به عنوان یک حرفه جانبی و شغل دوم می شناسد که این یک تفکر اشتباه است و با ورود حوزه مکانیزاسیون و تکنولوژی به آن، زنبورداری بعنوان یک حرفه اصلی باید معرفی شود.

وی گفت: صرفا تولید عسل مقصود نهایی این حرفه نیست وامروزه محصولات جانبی زنبور عسل بعنوان محور کار، ارز آوری ودرآمد زایی خوبی برای کشورمان دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی افزود: شهرستان نیشابور به لحاظ اکولوژیکی واقلیمی شرایط بسیار خوبی را برای تولید عسل و محصولات جانبی آن اعم از ژل رویال، زهر و موم دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: دانش روز در کنار دانش بومی که دانش قوی و غالبی است، کمک بسیار شایانی را در این حوزه خواهد داشت و از متخصصان این رشته خواست که به کمک ارتقاء زنبورداری در استان بیایند.

انتهای پیام/   


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پتانسیل بالای خراسان رضوی در عرصه زنبورداری

پتانسیل بالای خراسان رضوی در عرصه زنبورداری