مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 16:022022-10-04سياسي

60 درصد از منابع بیمه کشور صرف جمعیت 10 درصدی سالمندان می شود


برآوردها حاکی از آن است که کشور در سال 1435 با 35 میلیون نفر سالمند روبرو خواهد بود که در صورت عدم برنامه ریزی نظام حکمرانی در این زمینه با بحران های متعدد در این زمینه مواجه خواهیم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس در جلسه سلامت سالمندان؛ بررسی الزامات تقنینی و اجرایی مرتبط با آن که در مرکز پژوهش های نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، احمد دلبری رییس انجمن سالمندان ایران، حسام الدین علامه رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور و جمعی از کارشناسان و صاحبنظران این حوزه در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بابک نگاهداری در این نشست به آمار و ارقام جمعیت سالمندان و خدمات مورد نیازها آن ها اشاره کرد و گفت: براساس سرشماری سال 1395 کشور حدود 7 میلیون سالمند دارد که این تعداد در سال های اخیر به 10 درصد جمعیت افزایش یافته است، بحران سالمندی در بازه زمانی 1410 تا 1420 آغاز خواهد شد، برآوردها حاکی از 35 میلیون نفر به عنوان جمعیت سالمند کشور در سال 1435 است.

وی با بیان اینکه سال خوردگی جمعیت از دو طریق افزایش می یابد در تبیین این دو مسیر، افزود: افزایش جمعیت سالخورده یکی از طریق تغییر در پایه هرم سنی بر اثر کاهش باروری ها و کم شدن نسبت جوانان در کل جمعیت و دیگری تغییر در نوک ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد از منابع بیمه کشور صرف جمعیت 10 درصدی سالمندان می شود

60 درصد از منابع بیمه کشور صرف جمعیت 10 درصدی سالمندان می شود