مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 11:122022-10-04اقتصادي

هشدار سازمان ملل متحد برای رشد قیمت ها و بحران غذا درجهان/سال آینده بدتر هم می شود


سازمان ملل متحد درباره رشد قیمت ها و بحران غذا در جهان به واسطه شیوع پاندمی کووید 19، جنگ روسیه و اوکراین و تغییرات آب و هوایی هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از ژئوپالتیکس ، جهان به سمت شرایط بی سابقه ای از نظر افزایش قیمت مواد غذایی پیش می رود که افزایش شدید قیمت ها کشورهای جهان را تحت تأثیر جدی قرار داده است.

قیمت محصولات غذایی در کشورها بسیار بالاست و باعث شده تورم در نقاط مختلف جهان نیز بالا باشد، به طوری که برنامه  غذای جهانی ملل متحد برآورد کرده که 345 میلیون نفر در 82 کشور جهان در حال حاضر با ناامنی غذایی مواجهند که حدود 50 میلیون نفر آن در 45 کشور جهان در آستانه قحطی یا شبه قحطی هستند و 882 هزار نفر به بحران غذایی وارد شده اند.

*هشدار برای بحران غذایی از سوی ملل متحد سازمان غذا و کشاورزی و برنامه غذایی ملل متحد، اخیرا هشداری درباره بحران غذا در جهان به واسطه تاثیرات و عواقب شیوع پاندمی کووید 19، شوک های شدید اقتصادی و تغییرات آب و هوایی داده اند که از نظر آنها به شدت بخش غذا، کشاورزی، انرژی و سیستم های مالی جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

* مروری بر بحران غذایی بر اساس این گزارش گرسنگی و سوءتغذیه همچنان رو به افزایش است به طوری که 823 میلیون نفر در جهان در سال 2021 از گرسنگی رنج می بردند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سازمان ملل متحد برای رشد قیمت ها و بحران غذا درجهان/سال آینده بدتر هم می شود

هشدار سازمان ملل متحد برای رشد قیمت ها و بحران غذا درجهان/سال آینده بدتر هم می شود