مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 08:272022-10-04اقتصادي

شاه کلید سلامت روانی-اجتماعی جامعه در دست سیاست گذاران است


واقعیت آن است که شاه کلید حفظ و ارتقای سلامت روان مردم و کیفیت زندگی آنان در اختیار روان پزشکان و روان شناسان و مددکاران نیست؛ بلکه در ید دولت مردان و سیاست گذاران است.

- دکتر امیر شعبانی، دبیر انجمن علمی روان پزشکان ایران- از سال ها پیش نرخ بالای مشکلات سلامت روانی و اجتماعی در ایران دغدغه فعالان این حوزه بوده و در سال های اخیر فزاینده بودن این نرخ، عامل نگرانی مضاعفی شده و به کرات به مسئولان گوشزد و هشدار داده شده است.

اما به نظر می رسد تکرار این آمارها سود چشمگیری نصیب جامعه ی ما نکرده، چرا که با وجود تلاش مستمر انجمن های علمی و اساتید و کنشگران در ابراز هشدارها و پیشنهادها، برنامه مشخصی برای اصلاح روند و زمینه های مسبب وضع ناگوار کنونی تدارک دیده نشده و حتی در کلام و ادبیات دست اندرکاران اصلی تغییر آشکاری پدیدار نگشته است.

ابتدایی ترین گام در این مسیر، پذیرش عملی واقعیت ها و آمار مربوطه و انتشار عمومی آن است.

متأسفانه اصولاً از انتشار عمومی این اطلاعات که برای شکل گیری یک نگاه مؤثر فراگیر، مطالبه گری جدی، اجرای پژوهش های مؤثر بومی و اصلاح سیاست گذاری ها ضروری است پرهیز می گردد و تنها گهگاه به تصادف قله ای از کوه داده های نهان بر زبان یکی از مسئولان جاری می شود که آن هم اغلب در سایه ی تفسیری رسمی و تهی از جامع واقعیت ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاه کلید سلامت روانی-اجتماعی جامعه در دست سیاست گذاران است

شاه کلید سلامت روانی-اجتماعی جامعه در دست سیاست گذاران است