مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 17:372022-10-03سياسي

تبدیل میراث 200 ساله در کوهبنان به اقامتگاه بوم گردی


رییس میراث فرهنگی شهرستان کوهبنان گفت: خانه شهریار دهستان جور که حدود 200 سال قدمت دارد و سال ها به حال خود رها شده و در آستانه تخریب بود، از حدود دو سال پیش به همت بخش خصوصی با استفاده از تسهیلات دولتی با هدف ایجاد مرکز بوم گردی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کوهبنان، مجید توکلی فرماندار کوهبنان امروز در حاشیه افتتاح خانه های بوم گردی در شهرستان اظهار کرد: آثار مذهبی، باستاتی، سیاحتی، زیارتی، گردشگری و طبیعی در کنار آب و هوای مساعد و کوهستانی، وجود چهار امام زاده واجب التعظیم و حرم مطهر شهدای گمنام موجب شده کوهبنان مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

فرماندار کوهبنان افزود: در شهر کوهبنان، بخش طغرالجرد و مناطق اطراف روستاهای خوش آب و هوایی وجود دارد که زمینه را برای احداث و گسترش خانه های بوم گردی همراه با جاذبه های طبیعی رقم زده است، که تاکنون 11 خانه بوم گردی در شهرستان کوهبنان احداث شده است.

توکلی بیان داشت: باید با استفاده از تسهیلات دولتی و بهره گیری از سرمایه گذاران بخش خصوصی خانه های بوم گردی افرایش پیدا کند.

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: روستاها باید به بنگاه های کوچک اقتصادی و کارگاه های تولید صنایع دستی مبدل شوند، که تاکنون وام های به دنبال راه اندازی جمعه بازار و نمایشگاه دائمی محصولات در شهرستان هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل میراث 200 ساله در کوهبنان به اقامتگاه بوم گردی

تبدیل میراث 200 ساله در کوهبنان به اقامتگاه بوم گردی