مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 16:022022-10-03اقتصادي

پرداخت یارانه 2 میلیون و 800 هزار تومانی برای نگهداری از سالمندان بی سرپرست


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران گفت: بابت نگهداری هر سالمند معمولی در مراکز نگهداری بهزیستی به طور متوسط سالانه 2 میلیون تومان و برای سالمندان مجهول الهویه و بی سرپرست 2 میلیون و 800 هزار تومان یارانه پرداخت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، یوسف رضایی، معاون توانبخشی در جوامع و حرکت جوامع از زندگی سنتی به سبک مدرن و صنعتی شرایط زیست برای سالمندان درخانوارها دچار مشکلاتی شده است و تمایل خانواده ها به نگهداری سالمندان در مراکز نگهداری افزایش دارد.

رضایی با بیان اینکه  بر اساس آمار در حال حاضر 10 درصد از جمعیت کشور را سالمندان بالای 60 سال  تشکیل می دهند گفت: هم اکنون 120 هزار نفر از سالمندان کشور تحت پوشش سازمان  بهزیستی هستند  و 4 هزار و 880 سالمند در 120 مرکز نگهداری سالمندان بهزیستی نگهداری می شوند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه سالمندی یک مرحله از زیست انسان است و در معیارهای جهانی به افراد بالای 60 سال سالمند اطلاق می شود گفت: در این رده بندی جهانی به افرادی که در رده سنی 60 تا 75 سال قرار دارند سالمند جوان، به افرادی که در رده سنی 76 تا 90 سال قرار دارند سالمند میانسال و به افرادی که در رده سنی 90 سال به بالا قرار دارند سالمند کهنسال گفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت یارانه 2 میلیون و 800 هزار تومانی برای نگهداری از سالمندان بی سرپرست

پرداخت یارانه 2 میلیون و 800 هزار تومانی برای نگهداری از سالمندان بی سرپرست