مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 11:322022-10-03اجتماعي

لایروبی 8 هزار متر مکعب از رودخانه شهرآباد آبیک


رییس اداره حفاظت از محیط زیست آبیک از لایروبی 8 هزار متر مکعب از رودخانه شهرآباد این شهرستان برای انتقال آب بارندگی و پساب ها به رودخانه و توزیع در دشت الله آباد خبر داد.

- امید رحمانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در آبیک با اشاره به لایروبی 8 هزار متر مکعب از رودخانه شهرآباد بخش بشاریات شهرستان آبیک اظهار کرد: این لایروبی از انتهای رودخانه یالیان متصل به رودخانه فصلی روستای شهرآباد آغاز و به طول حدود 600 متر اجرا شده است.

  وی افزود: طول رودخانه شهرآباد حدود 2 کیلومتر است که لایروبی حدود 600 متر آن اجرا شده و مابقی مسیر هم باید توسط مسئولان اداره منابع امور آب شهرستان لایروبی شود.

  رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک لایروبی رودخانه شهرآباد با هدف انتقال آب بارندگی و پساب ها به رودخانه و توزیع در منطقه دشت الله آباد دانست و تصریح کرد: تحقق این مهم به احیای دشت، جلوگیری از گرد و غبار، بهبود وضعیت پوشش گیاهی و حفظ اکوسیستم طبیعی و ایجاد محل مناسب برای انواع گونه های جانوری کمک می کند.

رحمانی نظارت بر انتقال حق آبه مورد نیاز به دشت الله آباد را از سوی مسئولان مربوطه ضروری خواند و افزود: حق آبه مورد نیاز این دشت سالانه 42 میلیون مترمکعب است که در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و حق آبه ای به دشت نمی رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایروبی 8 هزار متر مکعب از رودخانه شهرآباد آبیک

لایروبی 8 هزار متر مکعب از رودخانه شهرآباد آبیک