مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 10:322022-10-03بين الملل

دیدار وزرای خارجه باکو و ایروان در ژنو با چاشنی اتهام زنی متقابل


وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ژنو سوییس دیدار و درباره تنش های دو کشور و تلاش ها برای امضای معاهده صلح رایزنی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال میزبانی رییس شورای اروپا از نشست 31 آگوست (9 شهریور) سران بیانیه وزارت خارجه ارمنستان آمده است: آرارات میرزویان موضع طرف ارمنستانی در مورد خروج نیروهای (جمهوری) آذربایجان از خاک جمهوری ارمنستان و آزادی فوری تمامی اسرای جنگی ارمنستانی را تکرار کرد.

اهمیت معرفی مکانیسم های بین المللی برای کنترل وضعیت مرزی مورد تاکید قرار گرفت .

وزارت خارجه ارمنستان همچنین خبر داد: وزیر امور خارجه ارمنستان تاکید کرد که جنایات جنگی نیروهای مسلح (جمهوری) آذربایجان باید ارزیابی شفافی از سوی مجامع بین المللی قرار گیرد و عدالت در قبال جنایتکاران اجرا شود .

در بخش دیگری از این بیانیه از تبادل نظر وزرای خارجه دو کشور درباره معاهده صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، تضمین حقوق و ضمانت های امنیتی برای ارمنستانی ها حاضر در قره باغ از جمله از طریق ایجاد یک مکانیسم گفت و گو تبادل نظر کردند.

  در پایان بیانیه وزارت خارجه ارمنستان آمده است: دو طرف درک متقابل درباره رفع انسداد مسیرهای حمل و نقل منطقه ای تحت حاکمیت و صلاحیت کشورها را به طرزی مثبت ارزیابی کردند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزرای خارجه باکو و ایروان در ژنو با چاشنی اتهام زنی متقابل

دیدار وزرای خارجه باکو و ایروان در ژنو با چاشنی اتهام زنی متقابل