مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 10:272022-10-03اقتصادي

خروج 10 هزار میلیارد ریال پول حقیقی از بورس به دنبال ناآرامی های اخیر


ناآرامی ها اخیر اثر منفی بر بازار سرمایه گذاشت و موجب کاهش 3 تا 5 درصدی شاخص بورس و کاهش 10-15 درصدی ارزش سهام های کوچک بازار شد و در همین مدت بیش از 10 هزار میلیارد ریال پول حقیقی ها از بازار سرمایه خارج شده است.

- سید فرهنگ حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به بار اقتصادی اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: اقتصاد ایران برای بیش از یک دهه شاهد خالص سرمایه گذاری منفی است، بدین معنا که سرمایه گذاری های صورت گرفته از استهلاک سرمایه گذاری های قبلی کمتر است و عملا توان و ظرفیت تولید و در نتیجه، اشتغال زایی در کشور رشدی نداشته است.

وی افزود: کاهش سرمایه گذاری و عدم خروج از وضعیت خالص سرمایه گذاری منفی، آثار سویی دارد و می تواند سبب کاهش رشد اقتصادی، کاهش اشتغال و به تبع آن افزایش فقر شود، تشکیل سرمایه و تسهیل و تسریع آن در بخش های دارای مزیت اقتصادی کشور باید در اولویت قرار گرفته و همه افراد اهتمام خاصی به آن داشته باشند.

این فعال اقتصادی افزود: برای برون رفت از وضعیت فعلی، باید موانع سرمایه گذاری ها شناسایی و رفع شود، علاوه بر آن سرمایه گذاری، از ریسک گریزان است و لذا ثبات و آرامش در فضای اقتصادی و به خصوص اجتماعی کشور یکی از پیش شرط های لازم برای گسترش سرمایه گذاری ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج 10 هزار میلیارد ریال پول حقیقی از بورس به دنبال ناآرامی های اخیر

خروج 10 هزار میلیارد ریال پول حقیقی از بورس به دنبال ناآرامی های اخیر