مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 09:422022-10-03بين الملل

پایان آتش بس در یمن؛ سناریوهای پیش رو


از شب گذشته در یمن،آتش بسی که شش ماه به طول انجامیده بود، به پایان رسید و صنعاء از عدم تمدید آن به دلیل کارشکنی ها و تخلفات طرف مقابل خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آتش بس دو ماهه یمن با میانجیگری فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور، پس از دو بار تمدید تا دوم اکتبر (10 مهر، دیروز) به پایان رسید و  یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه یکشنبه در پیامی در توییتر به تمامی شرکت های نفتی در امارات و عربستان هشدار داد که به سرعت این کشورها را ترک کنند.

وی تصریح کرد که  این هشدار تا زمانی که کشورهای متجاوز آمریکایی - سعودی به آتش بسی پایبند نباشند که به ملت یمن حق بهره برداری از ثروت های نفتی خود برای پرداخت حقوق کارمندان دولت یمن نمی دهد، پابرجاست.

پایان صبر شش ماهه صنعاء در قبال نقض آتش بس روزنامه رأی الیوم با اشاره به این که دلیل مخالفت صنعاء با تمدید آتش بس، کارشکنی ها و عهدشکنی های ریاض بوده و طی مدت آتش بس، ائتلاف سعودی همچنان به محاصره یمن ادامه داده و به طور روزانه با حملات خود آتش بس را نقض کرده، نوشت که نشانه ها موجود حاکی از آن بود که دیگر آتش بسی که دو بار تمدید شده، تمدید نشود و صنعاء به سوی گزینه از سرگیری مقابله نظامی حرکت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان آتش بس در یمن؛ سناریوهای پیش رو

پایان آتش بس در یمن؛ سناریوهای پیش رو