مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 09:022022-10-03بين الملل

موافقت رهبرکودتای بورکینافاسو با استعفای رییس جمهور


«ابراهیم ترائوره» رهبر کودتاچی جدید بورکینافاسو با استعفای مشروط «پل هانری دمیبا» که جمعه شب با صدور بیانیه ای از انحلال دولت نظامی تحت رهبری وی خبر داده بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از خبرگزاری فرانسه، مقامات مذهبی و محلی بورکینافاسو اعلام کردند که ابراهیم ترائوره رهبر کودتاچی جدید این کشور با استعفای مشروط پل هانری دمیبا که جمعه شب با صدور بیانیه ای از انحلال دولت نظامی تحت رهبری وی خبر داده بود، موافقت کرد.

طبق اعلام مقامات مذهبی و محلی بورکینافاسو، ترائوره که پیش از این با صدور بیانیه ای خود را رهبر نظامی خودخوانده این کشور اعلام کرده بود، در راستای جلوگیری از تشدید درگیری ها و پیامدهای انسانی و مادی خطرناک آن با استعفای مشروط دمیبا موافقت کرد.

لازم به ذکر است که کاپیتان ابراهیم ترائوره از فرماندهان ارتش بورکینافاسو، دومین کودتای این کشور غرب آفریقا در هشت ماه اخیر را رقم زد.

این افسر ارتش با کنار زدن پل هانری دمیبا ، به عنوان رهبر نظامی فعلی بورکینافاسو، دولت او را منحل کرد و خودش قدرت را در دست گرفت.

ترائوره اعلام کرد: گروهی از افسران که به دمیبا کمک کردند تا قدرت را در ژانویه به دست آورد، اکنون به دلیل ناتوانی وی در مقابله با شورش ها، تصمیم به برکناری او گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت رهبرکودتای بورکینافاسو با استعفای رییس جمهور

موافقت رهبرکودتای بورکینافاسو با استعفای رییس جمهور